سلام ، به سایت شرکت زمرد تراز پارسیان خوش آمدید.

محاسبه ماهانه هزینه حقوق و دستمزد پرسنل

محاسبه ماهانه هزینه حقوق و دستمزد پرسنل

محاسبه حقوق و دستمزد ماهیانه پرسنل یکی از مهمترین کارهای یک واحد حسابداری می باشد. محاسبه و پراخت حقوق و دستمزد پرسنل بعلت در ارتباط بودن و رابط بین کارمندان یک شرکت با مدیران آن دارای اهمیت بالایی می باشد.

حقوق و دستمزد چیست؟

یکی از مهمترین نکاتی که برای یک کارفرما یا مدیر شرکت بسیار حائز اهمیت می باشد. محاسبه حقوق و دستمزد ماهیانه پرسنل است که برای او در حال فعالیت هستند. و در زمینه فعالیت وظایف خود را انجام می دهند. اگر بخواهیم از بُعد دیگری به این قضیه نگاه کنیم یکی از مهمترین دغدغه های هر شخص در طول زندگی ایجاد کسب و کار و درآمد است. پس محاسبه درست هزینه حقوق دستمزد پرسنل از دو جانب کارفرما و کارگر دارای اهمیت بسیار بالایی باشد. یکی از مهمترین و حائز اهمیت ترین وظایف حسابداران می باشد.

 

به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم به صورت کامل نحوه محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل را برای شما عزیزان کاملاً بازگو کنیم تا از تمامی قوانین و شرایط آن با اطلاع پیدا کنید. اگر بخواهیم به صورت سیستماتیک حقوق و دستمزد را تعریف کنیم باید بگوییم سهم نیروی کار در پروژه خدمات رسانی و یا تولید کالا بوده که به ازای آن مبلغی را به عنوان دستمزد یا حقوق پرسنل تعلق می گیرد. در واقع می‌توان گفت که حقوق و دستمزد پولی می باشد که پرسنل در قبال انجام فعالیتی برای یک مجموعه شرکت یا کارگاه انجام می دهند.

 

 

حسابداری حقوق و دستمزد

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

عوامل تاثیر گذار در محاسبه حقوق و دستمزد

در خصوص حسابداری حقوق و دستمزد ماهانه این نکته را باید بگوییم که حسابدارانی که مسئولیت حسابداری یک شرکت یا یک سازمان را به عهده می گیرند. به صورت کامل بر تمامی قوانین و شرایط حقوق و دستمزد با توجه به قوانین وزارت کار اطلاعات کامل دارند.

 

 

 ولی متاسفانه بسیاری از پرسنل و کارفرما ها هستند که در خصوص حقوق و دستمزد اطلاعات کاملی از آخرین قوانین به روز شده قانون وزارت کار ندارند. و بعضاً در قراردادهای خود دچار مشکلات جبران ناپذیر می‌شود. و معمولاً با شکایت پرسنل و عدم آشنایی کارفرما از قوانین وزارت کار مجبور به پرداخت خسارت از جانب کارفرما به پرسنل خواهد شد.

 

 

شرکت حسابداری زمرد تراز پارسیان با داشتن تجربه بسیار زیاد در خصوص انجام خدمات حسابداری و آشنایی با آخرین قوانین و تغییرات وزارت کار آماده همکاری و مشاوره در خصوص انواع قرارداد و بندهای قرارداد بین کارفرما و کارگر یا پرسنل می باشد. به صورت کلی می توان گفت ثبت سند حقوق و دستمزد با توجه به قانون وزارت کار یکی از مهمترین وظایف تیم حسابداری زمرد و تراز پارسیان می باشد.

 

به صورت کلی می توان حقوق کارکنان را به سه دسته مختلف تقسیم کرد که شامل حقوق پایه پرسنل , کسر سنوات که شامل مالیات بیمه بازنشستگی و غیره , مزایا که شامل عیدی حق مسکن حق اولاد پاداش حق ماموریت و غیره می‌شود

وظایف حسابدار حقوق و دستمزد چیست؟

پیش‌تر گفتیم حسابدار حقوق و دستمزد پرسنل کیست و در پروسه حسابداری حقوق و دستمزد چه کارهایی انجام می شود. اکنون در این بخش می خواهیم یک به یک وظایف حسابدار حقوق و دستمزد را برایتان شرح دهیم. این وظایف عبارتند از:

 

کسب اطلاع و پیگیری وظایف و برنامه های کاری خود از مدیریت.
کسب اطلاعات قرارداد کارکنان.
جمع آوری اطلاعات عملکردی و کارکردی و همچنین شرایط کار کارکنان.
تهیه و بررسی لیست کسورات دستمزد و حقوق کارکنان.
ثبت اطلاعات ماهانه عملکردی و کارکردی کارکنان.
نظارت بر حقوق و دستمزد کارکنان.
تفکیک واحدهای کاری جهت بررسی دستمزد و حقوق.
نظارت بر محاسبه و تایید لیست دستمزد و حقوقی کارکنان.
دریافت لیست و بررسی اطلاعات کسورات بیمه با توجه به شعب بیمه ذکر شده.
دریافت لیست و بررسی اطلاعات کسورات مالیات با توجه به حوزه مالیاتی.
تنظیم فیش های حقوقی.
ثبت حقوق و دستمزد با بیمه.
محاسبه اضافه کاری.
محاسبه و بررسی مزایای مشمول اضافه کاری.
محاسبه افزایش حقوق.
محاسبه مزایای پایان خدمت، بازخرید و مرخصی کارکنان.
تحویل فیش های دستمزد و حقوق کارکنان به واحد پرداخت.
بررسی معوقات پرداختی کارکنان.
ثبت سند حقوق حسابداری.
ثبت سند حقوق و دستمزد.
بررسی اعتراضات حقوقی و مالی کارکنان.
ارائه اطلاعات لازم به کارکنان در خصوص نحوه محاسبه دستمزد و حقوق.
فعالیت بر اساس چارت اداری و دستورالعمل داخلی.
کسب آگاهی از پایه حقوق و پیگیری تصویب حقوق کارگران.
مطالعه و کسب آگاهی از بخشنامه حقوق و دستمزد.
وظایف تعیین شده از سوی مافوق.

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

شماره تلفن شرکت حسابداری زمرد تراز پارسیان
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.