سلام ، به سایت شرکت زمرد تراز پارسیان خوش آمدید.

تهیه و ارائه انواع گزارشات مالی

تهیه و ارائه انواع گزارشات مالی

تهیه و ارائه گزارشات مالی حسابداری را می توان گفت مهمترین قسمت سیستم مالی یک شرکت می باشدبا تهیه و ارائه گزرشات مالی می توان به کلیه وضعیت مالی مانند سود و زیان و یا بدهی های یک شرکت تسلط کامل داشت.

اهمیت تهیه و ارائه گزارشات مالی

تهیه و ارائه انواع گزارشات مالی یکی از مهم‌ترین کارهایی باشد که یک سیستم حسابداری برای مجموعه شرکت باید انجام دهد. به صورت کلی مسئولیت تهیه گزارشات مالی وظیفه تیم حسابداری آن سازمان می باشد. می‌توان گفت این گزارش به صورت دوره تهیه می‌شود. و در داخل گزارشات مالی اطلاعاتی به مدیران شرکت داده می‌شود که می‌تواند در روند تصمیم گیری آنها بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت باشد.

 

 

در تهیه و ارائه گزارشات مالی باید به این نکته توجه کرد که گزارشات مالی باید شامل داراییها و بدهیها درآمدها هزینه ها حقوق سهامداران میزان جریان نقدینگی و سایر مواردی باشد که از نظر یک شرکت و فعالیت مالی آن شرکت دارای اهمیت بالایی است.

 

 

 اگر بخواهیم تهیه و ارائه گزارشات مالی را تقسیم بندی کنیم می توانیم آنها را به سه دسته مختلف تقسیم کرد.گزارشات مالی سه ماهه نخست سال گزارشات مالی ۶ ماهه و گزارشات مالی یکساله تقسیم‌بندی کرد. تهیه و ارائه گزارشات مالی همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مهمترین وظایف یک تیم حسابداری می باشد. شرکت حسابداری زمرد تراز پارسیان با داشتن کادری مجرب و با تجربی در خدمت عزیزان می باشد تا گزارشات را آماده و به مدیران شرکت ها ارائه دهد.

 

 

نکته بسیار مهمی که در هنگام تهیه گزارشات مالی باید به آن توجه کرد این می باشد که تمام این گزارشات باید در دفاتر قانونی ثبت شود. به همین دلیل می‌توان آنها را جزو مهمترین اسناد یک شرکت دانست و باید در تهیه آنها بسیار دقت شود .نکته بسیار مهم در خصوص تهیه و ارائه گزارشات مالی این می باشد که این گزارش را به دلیل اهمیت بالایی که دارد. باید توسط تیم مجرب آماده شود. زیرا اگر اشتباهی در تهیه گزارشات وجود داشته باشد می‌تواند در روند و آینده آن مجموعه اقتصادی و فعالیت اقتصادی را به خطر بیندازد.

 

اگر گزارشات مالی یا همان صورت‌های مالی را تقسیم می کنیم می توانیم آن را به چهار دسته ترازنامه صورت حساب سود و زیان صورت گردش وجوه نقد و صورت سود و زیان جامع تقسیم بندی کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

موارد و مفاهیمی که باید در گزارشات مالی به آنها اشاره کرد

به صورت کلی مفاهیم و مواردی که باید در تهیه و ارائه گزارشات مالی وجود داشته باشد و بسیار اهمیت دارد را دسته بندی کنیم می‌توان آنها را به داراییها و بدهیها .حقوق سهامداران میزان. درآمد کل مجموعه میزان آورده سهامداران ستانده سهامداران اشاره کرد.

 

 

منظور از دارایی‌ها در گزارشات مالی چیست؟

 

به صورت کلی به تمامی منابع اقتصادی که با استفاده از آن فعالیت اقتصادی یک مجموعه به انجام می رسد را دارایی می گویند. این منابع منابعی هستند که در اثر معاملات و فعالیت های مالی ایجاد و شناسایی شده و ارزش ریالی دارد و یا قابلیت تبدیل شدن به پول را دارد. به این نوع از منابع دارایی های یک شرکت یا مجموعه گفته می شود.

 

 

بدهی ها در گزارشات مالی به چه معنا می باشد؟

 

به صورت کلی اگر بخواهیم بدهی ها یک مجموعه یا موسسه را در گزارشات مالی بیان کنیم به مجموعه خدمات و تعهداتی گفته می شود. که آن شرکت باید به صورت نقدی و یا با پرداخت پول و انتقال دارایی خود به شخص یا شرکت دیگر به آن عمل کند.

 

 

حقوق سهامداران در گزارشات مالی به چه معناست؟

 

هر شرکت یا مجموعه اقتصادی دارای تعدادی سهام دار می باشد که این سهامداران سرمایه‌های خود را در داخل این مجموعه قرار دادند. حالا این شرکت و یا مجموعه ای که سهام خود را به سهامداران فروخته است .باید در قبال این سهامداران حقوقی به آنها اختصاص دهد. به صورت کلی حقوق این افراد از جمع دارایی ها و بدهی های یک شرکت محاسبه می شود.

 

 

میزان درآمد کل مجموعه

 

هر مجموعه اقتصادی که در حال فعالیت است قطعاً یکسری خدمات و محصولاتی دارد. که از فروش آنها به درآمد می رسد. به این نوع از درآمد میزان درآمد کل مجموعه گفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت سودی که یک مجموعه از ارائه خدمات خود به دست می‌آورد .را می‌توان میزان درآمد کل مجموعه نامگذاری کرد. نکته بسیار مهمی که در خصوص میزان درآمد کل مجموعه باید به آن توجه کنیم این می باشد که آورده سرمایه‌گذاران یا همان سهامداران جزئی از دارای یک شرکت محسوب نمی‌شود.

 

 

میزان آورده سهامداران به چه معنی است؟

 

در بسیاری از مواقع سهامدارانی که در یک شرکت در یک مجموعه سرمایه‌گذاری می‌کنند. به دید بلندمدت در آن مجموعه سرمایه‌گذاری کردند. به دلیل سرمایه گذاری بلند مدت آنها در یک مجموعه صاحب سود می شود. به میزان سودی که سهامداران از سرمایه گذاری خود در مجموعه به دست می‌آورند آورده سرمایه گذاران می گویند.

 

 

معنی ستانده سهامداران چیست؟

 

قطعا در هر مجموعه و شرکت و یا فعالیت اقتصادی ضرر هم وجود دارد در بسیاری از مواقع ممکن است این ضرر به قدری باشد که منجر به کاهش میزان سرمایه سهامداران شود به این نوع اتفاق ستانهده سهامداران گفته می‌شود..

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

مزایای تهیه گزارشات مالی

مزایای تهیه و ارائه گزارشات مالی

همانطور که در بالا اشاره کردیم تهیه و ارائه گزارشات مالی برای یک مجموعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت می باشد و می تواند در روند ها شرکت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. از نکات و مزایای تهیه گزارشات مالی می‌توان به مشخص کردن ارزش سهام یک شرکت. آسان کردن حسابرسی های قانونی. ارائه نقشه مالی برای برنامه ریزی های دقیق و هموار سازی راه برای پیشرفت یک مجموعه اشاره کرد.

 

مشخص کردن ارزش سهام یک شرکت

 

مشخص کردن ارزش سهام یک شرکت بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا با این کار می توان مشخص کرد که سهام آن شرکت دارای چقدر ارزش بوده .و وضعیت مالی شرکت برای سهامداران به صورت کامل توسط تهیه و ارائه گزارشات مالی مشخص می‌شود. حال در این میان بسیاری از سهامداران هستند که در واقع می‌توان گفت آشنایی با امور حسابداری ندارند. ولی در بازار بورس و سهام آن شرکت فعالیت می‌کنند. که با استفاده از تهیه گزارشات مالی می‌توانند وضعیت سهام شرکتی که در آن سرمایه گذاری کرده اند را به بهترین شکل و راحت ترین شکل مورد بررسی قرار دهند.

آسان کردن حسابرسی های قانونی

 

می توان گفت یکی از مهمترین و پرکاربردترین فعالیتی که به تهیه ارائه گزارشات مالی وابسته است بحث حسابرسی قانونی و مبحث مالیات می باشد. که از نتیجه تهیه این گزارشات حاصل می شود. به همین دلیل می‌توان گفت تهیه و ضرورت ارائه گزارشات مالی برای پرداخت مالیات بسیار اهمیت دارد.

 

 

برنامه ریزی آینده مالی شرکت با ارائه گزارشات

 

در گزارشات مالی تمام میزان بدهکاری و بستانکاری یک مجموعه و یک شرکت به صورت کامل مشخص می شود. و مدیران می توانند با استفاده از تهیه و ارائه گزارشات مالی و بررسی میزان بدهی و و بستانکاری خود آینده مالی شرکت خود را مورد ارزیابی قرار دهند .و تصمیمات درستی را در خصوص سیاست های مالی و پولی مجموعه خود بگیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.