سلام ، به سایت شرکت زمرد تراز پارسیان خوش آمدید.

انجام کدینگ انبار و کالا

انجام کدینگ انبار و کالا

کدینگ انبار و کالا به معنی دسته بندی . مرتب سازی محصولات و کالاهای داخل انبار یه مجموعه اقتصادی می باشد. کدینگ انبار و کالا می تواند در مدیریت محصولات یک مجموعه اقتصادی بسیار دارای اهمیت باشد.

منظور از کدینگ انبار و کالا چیست؟

منظور از کدینگ انبار و کالا گفت سیستم کدینگ انبار و کالا یکی از مهمترین قسمت ها در انبارداری و اجناس مختلف موجود در انبار می باشد. در واقع با کدینگ انبار ما می توانیم برای هر کالایی یک شناسه مختص به آن کالا در سیستم امور حسابداری خود مشخص کنیم. 

 

با استفاده از کدینگ انبار و کالا روش می‌توان به راحتی سرعت انجام عمل در انبارداری را افزایش داد. استفاده از سیستم کدینگ کالا باعث می شود سرعت در عملیات انبارداری بالاتر رود. شاید برای شما این سوال پیش آید که کدینگ انبار و کالا چه ارتباطی به امور حسابداری یک شرکت میتواند داشته باشد؟. در جواب این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که هرگاه کالای موجود در انبار ما دارای کد مشخصی باشد .و تنوع اقلام کاهش پیدا کند ما می توانیم هزینه های موجودی و سفارش دهی کالا را در انبار خود کاهش دهید. 

 

 

شرکت حسابداری زمرد و تراز پارسیان برای انجام سیستم کدینگ کالا و انبار با شرکت‌های مختلف ابتدا جلسه ای را با آنها ترتیب می‌دهد. تا بتواند شناخت درستی از کالاهای موجود در انبار آنها داشته باشد زیرا وقتی که ما بتوانیم کالاها را به درستی دسته‌بندی کنیم کدگذاری بهتری انجام دهیم. و در نتیجه سرعت عمل خود را در خصوص انبارداری بالاتر ببریم. یکی از ویژگی های مهم کدینگ کالا در انبار این میباشد که میتوان کالاها را به بهترین شکل ردیابی کرد. نکته بسیار مهم در هنگام کدینگ کالا باید این باشد که کد انتخاب شده باید تمامی مشخصات لازم برای آن کالا را به ما بدهد.

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

فواید کدینگ انبار در حسابداری

فواید استفاده از سیستم کدینگ در انبارها

در دسته بندی یک شرکت حسابداری اگر بخواهیم از فواید استفاده از سیستم کدینگ انبار و کالا صحبت کنیم می‌توان به این از اشاره کرد که استفاده از سیستم الکترونیک در مدیریت انبار باعث می‌شود تا انبارداری به صورت راحت تر و آسانتر و با سرعت بالاتر اتفاق بیوفتد.همینطور می‌توان کالاها را از هر سطحی از سازمان به صورت راحت‌تر ردیابی کرد.

 

 نکته دیگری که وجود دارد میتوانیم تامین کنندگان کالا را در سیستم خود به صورت کامل در یک لیست قرار دهیم. تا در موارد ضروری با استفاده از لیست خود کالاهای مورد نظر  را سریعتر تامین کنیم. نکته بسیار مهم در سیستم کدینگ انبار نام گذاری بر روی اقلام و کالاهای می باشد.

 این نامگذاری به گونه‌ای باشد که مشخصات کامل آن کالا را نشان دهد و بازگویی مشخصات کالای مورد نظر باشد. به عنوان مثال کد باید به گونه‌ای باشد که رنگ نوع و مورد استفاده آن کالا در سیستم با استفاده از کد موردنظر و آن شناسه قابل رهگیری باشد.

 

 یکی از امکاناتی که سیستم کدینگ کالا و انبار به ما می دهد این است که می توانیم کالاهای موجود در انبار خود را به صورت خیلی راحت دسته بندی و فیلتر کنیم. در واقع شما اگر یک سیستم کدینگ کالا مناسب در انبار خود داشته باشید به راحتی می توانید. میزان کسری فروش ورودی و خروجی اجناس به انبار خود را شناسایی کنید. تا بتوانید از این اطلاعات در خصوص اسناد حسابداری به بهترین شکل استفاده کنیم. و امور مالی شرکت خود را زیر نظر داشته باشید.

 

در دسته بندی یک شرکت حسابداری اگر می خواهیم کالاهای موجود در انبار را دسته بندی کنید. می توانیم آنها را به کالاهای راکت, نیمه راکت ,کند گردش, میان گردش و طول گردش دسته بندی کرد. این دسته بندی به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم در خصوص کالاهای دارای گردش سریع و خود میزان کسری انبار را به راحتی توسط سیستم شناسایی کنیم. و یا در خصوص کالاهایی که گردش آنها پایین است و در اصطلاح به آنها کالاهای راکت گفته می شود .میزان هزینه خواب سرمایه خود را به بهترین شکل و در سرعت بالا محاسبه کنیم.

 

 

در واقع برای یک شرکتی که دارای انبار و اجناس مختلف می باشد دانستن آنکه در اموال خود چه نوع کالاهایی وجود دارد. و چه کالاهایی کسری دارد نکته بسیار مهم می باشد که اگر بخواهیم این سیستم به درستی اجرا شود باید از سیستم کدینگ کالا در انبار استفاده کنیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

اطلاعات لازم کدینگ انبار

برای سیستم کدینگ انبار به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

برای انجام حسابداری سیستم کدینگ انبار به یکسری اطلاعات نیاز داریم تا بتوان این فرایند به درستی انجام شود.
اطلاعات و آمار دقیق اقلام.
نیاز به وجود زبان مشترک بین رده‌های درگیر با کالا.
شناسایی و حذف حداکثری اقلام مازاد، راکد و خارج از رده در انبارهای مربوطه.
مشخص بودن شماره فنی سازندگان و منابع تامین.
هماهنگی و عدم پراکندگی بین انبارهای مختلف.
آموزش به افراد در سطوح مختلف (در ابتدای چنین پروژه‌هایی بسیار لازم است.).
عملیات کدگذاری از BOM محصول آغاز می‌شود. بنابراین باید تغییرات BOM محصول در طول زمان مد نظر قرار بگیرد.

لیست سایر خدمات حسابداری زمرد تراز پارسیان
شماره تلفن شرکت حسابداری زمرد تراز پارسیان
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.