سلام ، به سایت شرکت زمرد تراز پارسیان خوش آمدید.

تهیه صورت های مالی مطابق ماده 272 قانون مالیات

تهیه صورت های مالی مطابق ماده 272 قانون مالیات

تهیه صورت های مالی مطابق با ماده 272 قاتون مالیات یکی دیگر از خدمات شرکت حسابداری زمرد تراز پارسیان می باشد. جهت مشاوره در خصوص تهیه صورت های مالی ماده 272 با ما در ارتباط باشید.

ماده 272 قانون مالیات چیست ؟

تهیه صورتهای مالی مطابق ماده ۲۷۲ قانون مالیات در تاریخ ۱۳۹۴/۴/۳۱ از جناب مجلس شورای اسلامی تعیین شده است. طبق این قانون تمامی صنف‌ها مانند بازرگانی تولیدی و خدماتی باید صورتهای مالی حسابرسی شده توسط یک موسسه حسابداری که عضو جامعه حسابداران رسمی ایران می باشد را به همراه اظهارنامه مالیاتی و یا حداکثر تا مدت سه ماه بعد از انقضای اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند.اگر این شرکت ها طبق قانون ماده۲۷۲ صورت های مالی حسابرسی شده خود را ارائه ندهند. مشمول جریمه ۲۰ درصد مالیات خواهند شد.

 

 

شرکت حسابداری زمرد تراز پارسیان یکی از برترین موسسات حسابداری و عضو جامعه حسابدارین رسمی ایران می باشد. که با کادری مجرب جهت تهیه و تنظیم صورت های مالی مطابق با ماده 272 در کنار شما عزیزان می باشد. جهت مشاوره با همکاران ما می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 

اگر بخواهیم به صورت کلی در خصوص ماده ۲۷۲ قانون مالیات مستقیم که مصوبه سال ۱۳۹۴ میباشد صحبت کنیم. باید بگوییم در این ماده قانون سازمان امور مالیاتی کشور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی این اطلاعیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند صورتهای مالی حسابرسی خود را به سازمان امور مالیات ارائه دهند. شرکت هایی که موظف هستند ماده ۲۷۲ قانون مالیات را اجرایی کند شامل سه گروه مختلف هستند‌.:

 

شرکت های موضوع بند های (الف) و (د) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح به عنوان حسابدار رسمی.
اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس نوع فعالیت خودشان.
افراد حقیقی و حقوقی بر اساس حجم کار و فعالیتشان.

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

تهیه صورت های مالی ماده 272 قانون مالیات

چه شرکت هایی مشمول حسابرسی قانون 272 می باشند؟

۱- شرکت های موضوع بند های (الف) و (د)

 

در خصوص این که چه شرکت هایی مشمول قانون 272 می شوند باید گفت هر شرکتی که در بورس اوراق بهادار پذیرش شده اند و یا متقاضی پذیرش هستند مشمول می شوند.  همچنین شرکت های موضوع بند های الف و ب ماده ۷ اساسنامه قانونی سازمان حسابرسی کشور شامل این مورد هستند.

اما باید به این نکته توجه داشت که با توجه به اجرای اصلاحیه که در تاریخ ۱۳۹۴/۴/۳۱ بود؛ مقررات و قوانین موجود در ماده ۲۷۲ ق.م.م در ارتباط با افراد که مشمول این بند هستند استارت سال مالیشان از تاریخ ۱۳۹۴/۱/۱ قابل اجرا است.

۲- اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس نوع فعالیت خودشان

 

تمامی شرکت هایی که دارای مجوز نمایندگی شرکت های خارجی می باشند. و در اجرای قانون در سال ۱۳۷۶ اجازه ثبت شعبه را گرفتند. تمامی موسسات سهامی عام و شرکت های وابسته به آنها و موسسات غیر دولتی و همچنین سازمان ها و نهاد های وابسته به آن ها مشمول این مورد می‌شوند.

۳- افراد حقیقی و حقوقی بر اساس حجم کار و فعالیتشان

 

بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی مانند موسسات سهامی خاص، موسسات انتفاعی که تجاری نیستند، موسسات تعاونی و اشخاص حقیقی که بنا به قانون مربوطه موظف هستند تا دفاتر عمومی را حفظ کنند، بر اساس آخرین اظهارنامه که باید تسلیم میکردند. جمع کل ناخالص درآمد که شامل فروش و خدمات عملیاتی و غیر عملیاتی هستند بیشتر از ۵۰ میلیارد ریال که در مورد شرکت های پیمانکاری که میزان دریافتی آنها از بابت موضوعات منعقد شده بیشتر از ۵۰ میلیارد ریال و یا جمع دارایی آنها بیشتر از ۸۰ میلیارد ریال باشد، مشمول از مورد هستند.


جهت مشاوره در خصوص تهیه و تنظیم صورت های مالی طبق ماده 272 قانون مالیات می توانید با همکاران و کارشناسان ما در دفتر حسابداری زمرد تراز پارسیان در تماس باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان

با ما در تماس باشید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.